Oiler

Regulamin aplikacji oiler

Regulamin aplikacji OILER24

 

Wersja dokumentu

01

Data obowiązywania

0d 16.10.2024 r.

 

Regulamin dotyczy funkcjonowania aplikacji mobilnej Oiler24 dostępnej w AppStore i Google Play (dalej jako: „Aplikacja”) i określa zasady oraz warunki korzystania z Aplikacji. Aplikacja umożliwia zgłoszenie zapotrzebowania na odbiór odpadów, komunikację z Klientami. 

 

W tym Regulaminie znajdziesz między innymi: zasady działania Aplikacji, warunki zakładania Konta, postanowienia dotyczące zgłaszania zapotrzebowania na odbiór odpadów, informacje o sposobie reklamacji. 

 

Informacje dostępne w Aplikacji i w tym Regulaminie nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, ale zaproszenie do zawarcia umowy.

 

Korzystanie z Aplikacji odbywa się na podstawie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną zawieranej pomiędzy nami a Tobą, której szczegóły znajdziesz w dalszej części Regulaminu.  

 

Zawarcie Umowy jest możliwe również w drodze indywidualnych negocjacji – w tym celu możesz skontaktować się z nami za pomocą jednej z dostępnych metod kontaktu wskazanych poniżej. 

 

Skontaktuj się z nami!

każdej sprawie związanej z funkcjonowaniem Aplikacji możesz skontaktować się z nami pod adresem: pomoc24@oiler.pl oraz w pozostałych sprawach pod adresem kontakt@oiler.pl oraz numerem telefonu +48 602 305 002.

Wyznaczyliśmy Punkt kontaktowy, który umożliwia szybką komunikację z nami w sprawach Treści: pomoc@oiler24.pl

Kto zarządza Aplikacją?

Usługodawcą jest właściciel Aplikacji, czyli jest Oiler sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni, al. Solidarności 2, 81-336 Gdynia, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku Wydział VIII Gospodarczy – Krajowy Rejestr Sądowy pod numerem KRS 0000471246, NIP 5932595566 (dalej jako: „Usługodawca”/ „My”). 

 

Kogo dotyczy ten Regulamin?

Regulamin dotyczy osób, które korzystają z Aplikacji, a jej odbiorcami są Przedsiębiorcy. 

 

 

  1. Wyjaśnienie definicji 

 

Na potrzeby niniejszego Regulaminu przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:  

 

 

 

Usługodawca

Oiler sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni, al. Solidarności 2, 81-336 Gdynia, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku Wydział VIII Gospodarczy – Krajowy Rejestr Sądowy pod numerem KRS 0000471246, NIP 5932595566.

 

Aplikacja

Aplikacja mobilna Oiler24, czyli  usługa świadczoną drogą elektroniczną,  którą można pobrać na system Android i iOS z GooglePlay lub AppStore oraz zainstalować na urządzeniach typu smartfon , której zasady i funkcjonalność określa Regulamin. 

 

Odpady

To     substancja lub przedmiot, których posiadacz pozbywa się, zamierza się pozbyć lub do których pozbycia się jest obowiązany zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.).

 

Klient lub Ty

Usługobiorca, czyli osoba, która zawarła z nami Umowę lub założyła Konto w Aplikacji. Klientami mogą być tylko Przedsiębiorcy. 

 

Użytkownik

Ty, Twój Współpracownik, czyli osoba, która korzysta z Aplikacji, jej zasobów i możliwości.   

Przedsiębiorca

To osoba prawna lub osoba fizyczna, prowadząca działalność gospodarczą, która korzysta z Aplikacji i zawiera Umowę, a z treści tej Umowy wynika, że jest ona bezpośrednio związana z wykonywaną przez Przedsiębiorcę działalnością gospodarczą i posiada dla Przedsiębiorcy charakter zawodowy.

 

Konsument

To osoba fizyczna dokonująca z Usługodawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Przedsiębiorca na prawach konsumenta

To osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, korzystająca z Aplikacji i zawierająca Umowę, która jest bezpośrednio związana z działalnością gospodarczą tej osoby, ale z treści Umowy wynika, że Umowa ta nie posiada dla przedsiębiorcy charakteru zawodowego (np. na podstawie danych o przedmiocie działalności gospodarczej udostępnionych w CEIDG).

 

Umowa

To umowa zawierana pomiędzy Usługodawcą a Klientem za pośrednictwem Aplikacji lub w inny sposób, w szczególności poprzez korespondencję e-mail lub kontakt telefoniczny, w ramach której Usługodawca zobowiązuje się do odbioru Odpadów od Klienta i rozliczenia z nim Ceny za odpady w zależności od ich rodzaju zgodnie z ustaleniami Usługodawcy i Klienta. Umowa zawierana jest z chwilą potwierdzenia jej przez Usługodawcę.

 

Umowa o świadczenie usług 

To umowa zawierana między Usługodawcą a Klientem o udostępnienie Aplikacji. 

 

Dzień roboczy

 

Dzień powszedni od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 – 15.00

 

Konto

Indywidualny dostęp do Aplikacji określony loginem i hasłem.

 

Zamówienie

To oświadczenie woli Klienta składane za pośrednictwem formularza zamówienia, zmierzające do zawarcia Umowy na odległość, które jest składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, w Aplikacji, co do którego Klient składa ofertę zawarcia Umowy, kierowane jest do Usługodawcy oraz w ramach którego Klient podaje swoje dane niezbędne dla ewentualnego zawarcia i wykonania Umowy.

 

Cena

Uzgodnione indywidualnie między Usługodawcą a Klientem wynagrodzenie w polskich złotych wraz z podatkami z tytułu wykonania Umowy.

 

Usługa Elektroniczna

Świadczenie usług drogą elektroniczną, w rozumieniu Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.), przez Usługodawcę na rzecz Klienta i Użytkownika za pośrednictwem Aplikacji.

 

Wymagania Techniczne

Są to minimalne wymagania techniczne, których spełnienie jest niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Aplikacja, w tym zawarcia Umowy o Świadczenie Usług lub Umowy tj.:

  • Telefon typu smartfon lub inne urządzenie mobilne z dostępem do Internetu;
  • dostęp do poczty elektronicznej;
  • Klient musi posiadać ważny/aktywny adres e-mail, a także urządzenie wskazujące, umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych;
  • dostęp do aktualnego oprogramowania Android lub iOS.

 

Treść

To zawartość wypowiedzi Użytkownika zamieszczona w Aplikacji, w szczególności informacje w formie tekstu, zdjęcia, grafiki lub innego materiału, które Użytkownik umieścił w obrębie Aplikacji.

 

Treść nielegalna

To Treść, która sama w sobie lub w odniesieniu do funkcjonalności Aplikacji i naszych usług nie jest zgodna z prawem Unii Europejskiej lub z prawem danego państwa członkowskiego UE, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa.

 

Za Treść nielegalną uznaje się w szczególności:

  • obrazy przedstawiające niegodziwe traktowanie dzieci w celach seksualnych,
  • prywatne zdjęcia/grafiki udostępniane bez zgody osoby uprawnionej do danego materiału,
  • cyberstalking,
  • treści służące do sprzedaży produktów niespełniających wymogów lub podrobionych,
  • treści służące do sprzedaży towarów lub świadczenia usług z naruszeniem prawa ochrony konsumentów,
  • treści naruszające prawa autorskie.

 

Treść niezgodna z warunkami korzystania z Aplikacji

To Treść naruszająca i zakłócające zasady funkcjonowania Aplikacji, niniejszy Regulamin, a także Treść o charakterze nieprawdziwym, nieaktualnym, naruszającym dobre obyczaje i zasady współżycia społecznego

 

Moderacja

To działania niezautomatyzowane, podejmowane przez nas, w szczególności w celu wykrywania, identyfikowania i zwalczania nielegalnych treści lub informacji niezgodnych z warunkami korzystania z Aplikacji, przekazywanych przez Użytkowników, w tym wdrażane środki, które wpływają na dostępność, widoczność i osiągalność takich nielegalnych treści lub informacji, takie jak depozycjonowanie takich treści lub informacji, uniemożliwienie dostępu do nich lub ich usunięcie, lub które wpływają na możliwość przekazywania takich informacji przez Użytkowników, takie jak zamknięcie lub zawieszenie konta Użytkownika.

 

Prace Serwisowe

To czynności podejmowane przez nas w określonym czasie celem aktualizacji, wyeliminowania Błędu, naprawy Aplikacji lub innych koniecznych czynności, podczas których Aplikacja może nie być dostępna.

 

Błąd

To przeszkoda techniczna, która powoduje zaburzenie działania Aplikacji w ten sposób, że wszystkie, niektóre lub pojedyncza funkcjonalność Aplikacji jest całkowicie niedostępna, częściowo niedostępna lub działa w sposób nieprawidłowy. Błąd może być: 

a) krytyczny – powoduje, że wszystkie lub kluczowe funkcjonalności Aplikacji są niedostępne lub działają nieprawidłowo w sposób, który uniemożliwia korzystanie z Aplikacji (Aplikacja przestaje spełniać swoje funkcje); 

b)  poważny – powoduje nieprawidłowe działanie Aplikacji przy zachowaniu spełnienia jego podstawowych funkcji (dostępne są funkcjonalności niekrytyczne). 

c)  niskiej kategorii – powoduje zakłócenia w działaniu Aplikacji, które nie powodują niemożliwości korzystania z Aplikacji w sposób wykorzystujący jego kluczowe funkcjonalności. 

Promocje

Szczególne warunki zawarcia Umowy proponowane przez Usługodawcę w określonym konkretnie czasie, z których Klient może skorzystać na określonych przez Usługodawcę zasadach np. obniżenie ceny Usługi.

 

  1. Ogólne warunki świadczenia Usług elektronicznych

 

  1. Aby skorzystać z Aplikacji należy pobrać ją i zainstalować na swoim urządzeniu mobilnym.
  2. Aplikację można pobrać za pośrednictwem AppStore (dla urządzeń z systemem iOS) oraz Google Play (dla urządzeń z systemem Android). 
  3. Przed pobraniem Aplikacji masz możliwość zapoznać się z Regulaminem, do którego link znajduje się w opisie Aplikacji. Regulamin możesz bezpłatnie pobrać i zapisać na swoim urządzeniu. 
  4. Instalacja Aplikacji następuje po jej pobraniu na Twoje urządzenie mobilne. 
  5. W ramach Aplikacji oferujemy nieodpłatne świadczenie Usług elektronicznych:
  • Usługę Konto Klienta,
  • Zapewnienie dostępu do Aplikacji,
  • Utrzymanie Aplikacji w zakresie określonym w Regulaminie, 
  • Składanie Zamówień, 
  • Kontakt z Usługodawcą,
  • Zapewnienie obsługi Klienta w zakresie określonym w Regulaminie,

 

  1. Nieodpłatnie udostępniamy Ci Regulamin przed zawarciem Umowy w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalenie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, z którego korzystasz. 
  2. Masz obowiązek zapoznać się z treścią Regulaminu oraz Polityką Prywatności przed rejestracją Aplikacji i zawarciem Umowy. Jeżeli nie akceptujesz ich postanowień, nie powinieneś korzystać z Aplikacji. 
  3. O planowanych Pracach Serwisowych będziemy informowali Cię e-mailem lub opublikujemy odpowiedni komunikat w Aplikacji, w którym wskażemy czas niedostępności Aplikacji, również w sytuacji podjęcia Prac Serwisowych na skutek wykrytego nagle Błędu. 
  4. Aplikacja przeznaczona jest  dla podmiotów profesjonalnych, które zamawiają u Usługodawcy odbiór Odpadów. Nie jest dozwolone korzystanie z Aplikacji w innych celach niż powyższy lub w celu kontaktu z Usługodawcą bez zgody Usługodawcy. 

 

 

  1. Funkcjonalność Aplikacji

3.1. Za pośrednictwem Aplikacji Klient może zamówić odbiór Odpadów, który będzie realizowany przez Usługodawcę lub skontaktować się z Usługodawcą w sposób dostępny w Aplikacji. 

3.2. Aby zamówić odbiór Odpadów należy posiadać zarejestrowane Konto Klienta w Aplikacji. 

 

3.3. Klient, który pierwszy raz będzie zamawiać odbiór Odpadów jest weryfikowany telefonicznie przez Usługodawcę. Klient, który już zamawiał odbiór Odpadów w Aplikacji nie jest przy następnych Zamówieniach weryfikowany telefonicznie. 

3.4. Konkretna data odbioru Odpadów jest ustalana telefonicznie między Usługodawcą a Klientem. Klient nie ma możliwości za pośrednictwem Aplikacji wybrać konkretnej daty odbioru, może wybrać preferowany przez Klienta tydzień, w którym odbiór może zostać zrealizowany. 

3.5. Szczegółowe informacje odnośnie do odbioru Odpadów są ustalane bezpośrednio między Usługodawcą a Klientem telefonicznie. 

3.6. Potwierdzenie daty odbioru Odpadów przez Usługodawcę odbywa się telefonicznie co najmniej z 12-godzinnym wyprzedzeniem czasowym przed planowanym odbiorem lub poprzez potwierdzenie przez Klienta w Aplikacji. 

3.7. Klient odpowiedzialny jest za prawidłowe przetwarzanie danych osobowych w ramach Aplikacji. W szczególności jako administrator danych osobowych swoich współpracowników, Klient odpowiada za przetwarzanie danych zgodnie z prawem i spełnienie obowiązków informacyjnych.

3.8. Korzystanie z Aplikacji jest bezpłatne. Za kontakt z nami przy skorzystaniu z Aplikacji mogą zostać naliczone koszty operatora sieci, z której korzystasz na podstawie zawartej Twojej umowy z wybranym przez Ciebie operatorem. My nie pobieramy opłat za korzystania przez Ciebie z Aplikacji. Usługi, na które składasz Zamówienia za pośrednictwem Aplikacji są płatne. Ich Ceny ustalamy indywidualnie i bierzemy pod uwagę różne czynniki, np. ilość, rodzaj Odpadów, miejsce odbioru. 

3.9. Aby korzystać z Aplikacji należy mieć włączony transfer danych lub w inny sposób mieć dostęp do sieci Internet. 

 

  1. Podstawowe warunki korzystania z Aplikacji

 

  1. Aby korzystać z Aplikacji nie musisz posiadać urządzenia mobilnego o szczególnych warunkach technicznych lub innych urządzeń elektronicznych. Do poprawnego i pełnego korzystania z Usług elektronicznych konieczne jest spełnienie następujących minimalnych wymagań technicznych: 

 

  • dostęp do urządzenia mobilnego (smartfon) podłączonego do sieci Internet, 

 

  • zainstalowany i aktualny system operacyjny Android lub iOS, 

 

  • posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail),

 

  • posiadanie w urządzeniu mobilnym wolnej pamięci co najmniej 300 MB. 

 

  1. Korzystanie z Aplikacji odbywa się po jej zainstalowaniu na Twoim urządzeniu oraz przy posiadaniu dostępu do Internetu. Jeśli nie posiadasz dostępu do Internetu, nie możesz korzystać z Aplikacji. 
  2. Jeżeli do prawidłowego korzystania z poszczególnych Usług konieczne będą dodatkowe wymagania techniczne, poinformujemy Cię o tym.   
  3. Możemy aktualizować Aplikację, dlatego rekomendujemy korzystanie z jej najnowszej wersji, w przeciwnym razie mogą się pojawić nieprawidłowości w jej działaniu. 
  4. Ponadto, powinieneś/aś posiadać wiedzę na temat zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci Internet i dla zwiększenia bezpieczeństwa korzystania z Aplikacji, powinieneś/aś wyposażyć swoje urządzenie w podstawowe środki bezpieczeństwa technicznego (np. programy antywirusowe). 
  5. Zapewniamy Ci podstawowe wsparcie techniczne i eksploatacyjne związane z Aplikacją. W razie problemów związanych z korzystaniem z Aplikacji, wyślij do nas wiadomość zawierającą zwięzły opis problemu na adres e-mail pomoc@oiler24.pl
  6. Przed założeniem Konta Klienta jesteś zobowiązany sprawdzić, czy spełniasz wszystkie wymagania techniczne niezbędne do prawidłowego korzystania z usług. Nie ponosimy odpowiedzialności za prawidłowość działania Aplikacji na Twoich urządzeniach, jeżeli wadliwe działanie Aplikacji wynika z użycia niewłaściwego urządzenia, błędnej konfiguracji lub innych przyczyn technicznych leżących po Twojej stronie. W każdym przypadku możesz zgłosić nieprawidłowe działanie Aplikacji na adres pomoc@oiler24.pl
  7. Używając Aplikacji  nie możesz działać negatywnie na naszą rzecz lub na rzecz naszych Klientów. Każde zgłoszenie na odbiór Odpadów powinno mieć odzwierciedlenie w rzeczywistości. Zgłoszenie powinno obejmować rzeczywistą ilość i jakość Odpadów. 
  8. Jesteś odpowiedzialny/odpowiedzialna za zabezpieczenie loginu i hasła przed udostępnieniem ich osobom nieuprawnionym (dotyczy to również osób trzecich korzystających z Usług z Twojego upoważnienia). 
  9. Przekazywanie loginu i hasła osobom nieuprawnionym lub korzystanie z konta innego Klienta jest surowo zabronione. Udostępnienie loginu i hasła osobom nieuprawnionym może przyczynić się do naruszenia bezpieczeństwa Aplikacji oraz świadczenia Usług, w związku z czym stwierdzenie przez nas, że wskazane dane są w posiadaniu osoby nieuprawnionej może skutkować blokadą Usług. Ponadto możemy rozwiązać umowę w trybie natychmiastowym, bez zachowania okresu wypowiedzenia i dochodzić roszczeń odszkodowawczych, jeżeli w wyniku udostępnienia loginu i hasła doszło do powstania szkody w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. 
  10. Aplikacja oraz wszystkie jej elementy, w szczególności w postaci treści i warstwy graficznej, są chronione przepisami prawa własności intelektualnej, w tym mogą być chronione jako utwory prawa autorskiego. Zabronione jest ich rozpowszechnianie, publikowanie lub kopiowanie, w całości lub w części, bez naszej uprzedniej zgody. 
  11. Powinieneś/powinnaś przestrzegać określonych zasad związanych z korzystaniem z Aplikacji (zasady te dotyczą zarówno Klientów, jak i Użytkowników):
    1. nie możesz dokonywać zgłoszeń, które nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości – przykładowo zgłaszasz, że masz określoną ilość odpadów, a po przyjeździe kierowcy, okazuje się, że jest ich zdecydowanie  mniej lub nie ma ich wcale;
    2. nie możesz zgłosić odbioru Odpadów, a następnie oddać ich innemu podmiotowi, a nie nam, 
    3. nie możesz zamieszczać ani przechowywać w ramach Aplikacji treści naruszających przepisy prawa – przykładowo, że nie możesz wykorzystywać Aplikacji w celu organizowania handlu narkotykami lub innymi substancjami niedozwolonymi, dokonywania oszustw, prania pieniędzy, finansowania terroryzmu, posiadania albo rozpowszechniania pornografii dziecięcej, handlu ludźmi, uczestnictwa w zorganizowanych grupach przestępczych,
    4. nie możesz korzystać z Aplikacji w celu naruszania dóbr osobistych innych osób, pomawiania ich albo znieważania – dotyczy to również firm i organizacji pozarządowych. Nie możesz też rozpowszechniać zdjęć, wizerunków osób w sposób, który może je poniżyć – np. rozpowszechniać nagich zdjęć osób, które nie wyraziły na to zgody. Obejmuje to również sytuacje, gdy taki wizerunek zostaje wytworzony lub wygenerowany i nie przedstawia prawdziwej osoby, ale istotnie ją przypomina,
    5. nie możesz korzystać z Aplikacji w sposób naruszający prawa autorskie albo inne prawa własności intelektualnej.
    6. nie możesz korzystać z Aplikacji w celu tworzenia lub rozpowszechniania materiałów stanowiących mowę nienawiści, w szczególności nawołujących do nienawiści względem konkretnych osób albo grup ze względu na ich pochodzenie, przynależność narodową, kolor skóry, orientację seksualną, wyznawaną religię, poglądy polityczne lub społeczne,
    7. nie możesz korzystać z Aplikacji w celu wysyłki spamu lub innego rodzaju niepożądanych informacji marketingowych lub wysyłania wiadomości z użyciem zautomatyzowanych algorytmów i botów,
    8. nie możesz korzystać z Aplikacji w celu wysyłania, tworzenia lub wykonywania operacji z użyciem złośliwego oprogramowania, w szczególności ransomware, spyware lub innego rodzaju wirusów komputerowych,
    9. nie możesz korzystać z Aplikacji w sposób naruszających renomę i dobre imię Usługodawcy,
    10. nie możesz korzystać z Aplikacji w celu naruszania innych przepisów prawa.
  12. W sytuacji, gdy uzyskamy informację, że w ramach Aplikacji prowadzisz działania opisane powyżej, możemy, bez dodatkowych ostrzeżeń albo wezwań do działania zgodnego z Regulaminem:
    1. usunąć dane z Aplikacji, które zamieściłeś/aś,
    2. zablokować Ci dostęp do Aplikacji na pewien czas, od 1 miesiąca do 2 lat lub na zawsze,
    3. usunąć Twoje Konto Klienta,
    4. usunąć Twoje Konto Klienta i zablokować możliwość zakładania Konta w przyszłości.
  13. Każdą informację o naruszeniu warunków korzystania z Aplikacji oceniamy indywidualnie. Zajmują się tym nasi pracownicy, którzy bardzo starannie weryfikują zebrane przez nas informacje i dokonują oceny w jaki sposób powinniśmy zareagować. Poważnie traktujemy tego rodzaju informacje i rozpoznajemy je niezwłocznie, zgodnie z procedurami, które są opisane w Regulaminie. Nie korzystamy jednak z jakichkolwiek zautomatyzowanych algorytmów lub botów, które wspierałyby nas w podjęciu decyzji albo podejmowały ją za nas.
  14. Dokonując weryfikacji tego czy dane działanie narusza zasady powyżej, bierzemy pod uwagę:
    1. istnienie przesłanek, które uprawdopodabniają zaistnienie danego działania, które ma być niezgodne z prawem,
    2. treść przepisów prawa oraz postanowień Regulaminu, które zostały potencjalnie naruszone,
    3. to, czy podejmowane działania, które zostały uprawdopodobnione pozostają w sprzeczności z treścią przepisów lub postanowień regulaminowych,
    4. to jakie środki, o których mowa w pkt. 4.11. będą odpowiednie, biorąc pod uwagę charakter naruszenia.
  15. Jednocześnie wskazujemy, że w przypadku otrzymania żądań od organów ścigania, takich jak policja, prokuratura albo sąd, jesteśmy zobowiązani do stosowania się do ich treści, niezależnie od tego czy w naszej ocenie doszło do naruszenia prawa czy nie. W takim przypadku podejmujemy żądane działania, o ile są one zgodne z przepisami, które regulują działanie danego organu ścigania oraz są wykonalne z uwagi na aspekty techniczne.
    1. Po podjęciu przez nas decyzji o usunięciu danych, konta lub zablokowaniu dostępu, informujemy Cię o tym:
      1. jaką dokładnie decyzję podjęliśmy i jaki środek zastosowaliśmy (tzn. usunięcie treści/konta albo zablokowanie dostępu do konta),
      2. jakie fakty i okoliczności wzięliśmy pod uwagę przy podejmowaniu decyzji oraz skąd je otrzymaliśmy,
      3. na jakich podstawach prawnych oparliśmy się, podejmując naszą decyzję – w tym w szczególności wskazanie przepisów prawa albo postanowień Regulaminu, które zostały naruszone, wraz ze wskazaniem dlaczego uznajemy, że dane działania były niezgodne z tymi przepisami albo postanowieniami Regulaminu,
      4. w jaki sposób możesz odwołać się od naszej decyzji.
      5. Informację o naszej decyzji przekażemy Ci elektronicznie, wysyłając wiadomość na adres e-mail, który podałeś/podałaś w ramach Aplikacji.
      6. W terminie 30 dni od dnia otrzymania informacji o naszej decyzji, masz prawo się od niej odwołać. W odwołaniu możesz wskazać swoje argumenty i przytoczyć dowody, które je popierają. Po otrzymaniu odwołania rozpatrzymy Twoją sprawę ponownie i poinformujemy Cię o naszej decyzji. Odwołania rozpatrujemy niezwłocznie, w ciągu kilku dni od momentu ich otrzymania. 
      7. Jeżeli uznaliśmy, że nie istnieją podstawy, aby podjąć jakiekolwiek działania z uwagi na naruszenie prawa lub Regulaminu (tzn. nie usuwamy danych/kont ani nie blokujemy do nich dostępu), nie musimy Cię o tym informować. Taką informację przekazujemy jedynie ewentualnemu zgłaszającemu naruszenie.
      8. Niezależnie od powyższego, informujemy, że jeżeli uzyskamy wiedzę, że w związku z korzystaniem z Aplikacji mogło dojść do popełnienia przestępstwa albo takie przestępstwo jest popełniane lub może być popełniane, zwłaszcza skutkującego zagrożeniem życia lub bezpieczeństwa osób, jesteśmy zobowiązani do poinformowania o tym organów ścigania. Nie wyłącza to możliwości przeprowadzenia procedury, o której mowa powyżej.
      9. Każda osoba (nie tylko Klient lub Użytkownik) może zgłosić nam, że nasza Aplikacja jest wykorzystywana przez jakiegoś Klienta lub Użytkownika w sposób naruszający Regulamin.
      10. Zgłoszenie, o którym mowa powyżej może zostać dokonane poprzez wiadomość e-mail, wysłaną na adres: pomoc24@oiler.pl
      11. W treści zgłoszenia konieczne jest zawarcie następujących informacji:
        1. to jaki Klient/Użytkownik narusza postanowienia Regulaminu lub w jakim miejscu Aplikacji  (np. konkretnym elemencie infrastruktury Aplikacji lub konkretnej części usługi) doszło do naruszenia,
        2. to, dlaczego zgłaszający uznaje, że dane działanie stanowi naruszenie, w tym wskazanie okoliczności uprawdopodobniających zaistnienie naruszenia,
        3. imię, nazwisko oraz adres poczty elektronicznej zgłaszającego,
        4. oświadczenie osoby potwierdzające, że jest ona przekonana, że informacje i zarzuty zawarte w zgłoszeniu są prawidłowe i kompletne.
      12. Niezwłocznie po otrzymaniu zawiadomienia, potwierdzamy jego przyjęcie, wysyłając wiadomość na adres e-mail zgłaszającego. 
      13. Rozpoznanie zgłoszeń realizujemy bez zwłoki, w ciągu kilku dni od dnia jego otrzymania. Zastrzegamy jednak, że niekiedy potrzebujemy dodatkowych informacji, aby zweryfikować zasadność zgłoszenia – w takim przypadku możemy przedłużyć termin rozpoznania zgłoszenia do kilkunastu dni.
      14. W sytuacji, gdy informacje zawarte w zgłoszeniu są niekompletne lub nie wystarczają do podjęcia przez nas rzetelnej decyzji, możemy poprosić zgłaszającego o przesłanie dodatkowych informacji lub uzupełnienie zgłoszenia. 
      15. Zgłoszenia rozpatrujemy w sposób obiektywny i niearbitralny, z zachowaniem należytej staranności. 
      16. Po rozpoznaniu zgłoszenia podejmujemy decyzję, w ramach której możemy uznać, że:
        1. Zgłoszenie nie jest zasadne albo nie można potwierdzić zasadności zgłoszenia – w takim wypadku nie podejmujemy dalszych działań, mających na celu usunięcia konta lub treści albo zablokowania do nich dostępu,
        2. Zgłoszenie jest zasadne – w takim wypadku podejmujemy decyzję dotyczącą usunięcia konta lub treści albo zablokowania do nich dostępu.
      17. O podjętej decyzji informujemy osobę, która dokonała zgłoszenia. Robimy to niezwłocznie po jej podjęciu. Dodatkowo, jeżeli nasza decyzja prowadzi do usunięcia konta lub treści albo zablokowania do nich dostępu, informujemy o tym Klienta lub Użytkownika.
      18. W sytuacji, gdy osoba, która dokonała zgłoszenia nie zgadza się z naszą decyzją, ma prawo się od niej odwołać w terminie 30 dni. W odwołaniu zgłaszający może wskazać swoje argumenty i przytoczyć dowody, które je popierają. Po otrzymaniu odwołania rozpatrzymy zgłoszenie ponownie i poinformujemy zgłaszającego o naszej decyzji. Odwołania rozpatrujemy niezwłocznie, w ciągu kilkunastu dni od momentu ich otrzymania. 
      19. W przypadku gdy dokonamy zablokowania lub usunięcia Konta Klienta z uwagi na naruszenie postanowień tego Regulaminu, Klientowi nie przysługuje prawo do żądania zwrotu kwot uiszczonych na naszą rzecz w związku z naszymi usługami.

 

  1. Zawarcie i wykonanie Umowy 

 

  1. Masz możliwość założenia Konta Klienta w Aplikacji. 
  2. Założenie Konta Klienta umożliwia korzystanie z Aplikacji w zakresie składania Zamówień na odbiór Odpadów oraz kontaktu z Usługodawcą. 
  3. Założyć Konto Klienta w imieniu osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej oraz korzystać z Aplikacji może osoba prawidłowo do tego umocowania.
  4. Użytkownik posiadający Konto może korzystać z Aplikacji. 
  5. Umowa o świadczenie usług utrzymania Konta Klienta jest zawierana na czas nieoznaczony. Zostaje ona wypowiedziana przez Ciebie w trybie natychmiastowym w sytuacji usunięcia Konta przez Ciebie. My również możemy zakończyć Umowę w trybie natychmiastowym, jeśli ponad dwa lata nie korzystasz z Konta. 
  6. Osoba, która chce założyć Konto powinna wypełnić formularz rejestracyjny w Aplikacji, potwierdzić, że jest uprawniona do składania zgłoszeń odbioru odpadów w imieniu Klienta, zaakceptować warunki Aplikacji oraz treść postanowień niniejszego Regulaminu oraz powinna kliknąć przycisk ,,Załóż konto’’ lub inny równoznaczny.
  7. W formularzu zakładania Konta niezbędne jest podanie danych: nazwa Klienta, adres Klienta, numer telefonu Klienta, NIP, adres poczty elektronicznej, numer telefonu użytkownika, hasło, imię i nazwisko użytkownika.
  8. Klient może założyć maksymalnie 20 kont wykorzystując jeden NIP mając na uwadze różne miejsca prowadzenia działalności Klienta i odbiór Odpadów.
  9. Założenie Konta następuje poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego i przesłanie do Usługodawcy poprzez Aplikację. Z chwilą przesłania potwierdzenia utworzenia Konta dochodzi do zawarcia umowy o prowadzenie Konta w Aplikacji.
  10. W ramach Aplikacji możesz skontaktować się z nami telefonicznie (wtedy przekazujesz nam Twój kod pocztowy, abyśmy mogli przekierować Cię do właściwego konsultanta), jak również wysłać do nas prośbę o nawiązanie kontaktu (w takim wypadku kontaktujemy się z Tobą telefonicznie, jeśli pozostawisz nam do Ciebie prawidłowe dane). 
  11. W ramach Aplikacji możesz zgłosić nam potrzebę na odbiór Odpadów.
  12. Aby wysłać nam Zamówienie na odbiór Odpadów wypełniasz formularz zamówienia. W formularzu zamówienia niezbędne jest podanie danych: rodzaju Odpadów, orientacyjną ilość Odpadów, miejsce odbioru Odpadów, numer BDO, numer telefonu osoby, która będzie przy odbiorze . Możesz również zrobić zdjęcie Odpadom i załączyć je do Zamówienia. Wskazujesz nam również preferowany przez Ciebie tydzień (czyli zakres 5 dni roboczych od wybranego dnia), w którym możemy odebrać Odpady. W aplikacji nie wskazujesz nam konkretnego dnia – to zostanie przez nas ustalone z Tobą telefonicznie po odebraniu Zamówienia.
  13. Po wypełnieniu formularza zamówienia i uzupełnieniu niezbędnych danych osoba, która składa Zamówienie powinna kliknąć w przycisk „Wyślij” lub inny równoznaczny. 
  14. Obsługujemy przyjmowanie Zamówień tylko w Dni Robocze. 
  15. Po wpłynięciu do nas Zamówienia w ciągu 48h kontaktujemy się z Tobą telefonicznie  i ustalamy szczegóły odbioru jeśli to jest Twoje pierwsze Zamówienie, czyli możemy zadać Ci dodatkowe pytania odnośnie do Odpadów, ich ilości, miejsca, dojazdu, jakości, jak również ustalamy Cenę za odbiór Odpadów. Jeśli wspólnie ustalimy warunki odbioru Odpadów i zarówno Ty jak i My zaakceptujemy warunki, to zawieramy Umowę. 
  16. Każdy odbiór musi być potwierdzony telefonicznie lub przez potwierdzenie go w Aplikacji, jeśli Zamówienie nie jest potwierdzone co najmniej 12h przed planowanym odbiorem Odpadów  możemy je anulować.
  17. Do zawarcia Umowy dochodzi z chwilą potwierdzenia przez nas zawarcia Umowy, które następuje w formie przesłania wiadomości e-mail lub powiadomienia w Aplikacji. 
  18. Dane identyfikacyjne i kontaktowe Klientów potwierdzające prowadzenie przez nich działalności gospodarczej są publikowane na Koncie. Prezentujemy, czy dany Klient jest przedsiębiorcą, zgodnie z informacjami podanymi przez niego przy zawieraniu Umowy.
  19. Przedmiotem Umowy jest zobowiązanie Usługodawcy do świadczenia Klientowi Usług za Cenę ustaloną przez Usługodawcę podczas rozmowy telefonicznej i płatną zgodnie z ustalonym sposobem na podstawie wystawionej faktury.
  20. Faktura zostanie wysłana na adres e-mail Klienta. Klient może zawrzeć z nami porozumienie w tym zakresie, a wtedy wysyłamy fakturę na adres e-mail wskazany w porozumieniu. Jeśli Klient nie zawarł z nami porozumienia, to fakturę wysyłamy na adres wskazany w Koncie. Wyrażasz zgodę na otrzymywanie faktur w wersji elektronicznej. Jeśli chcesz, aby faktury były wysyłane na inny adres niż wskazany w Aplikacji napisz do nas na adres: ksiegowosc@oiler.pl. Również pod tym adresem my przyjmujemy faktury i wyrażamy zgodę na otrzymywanie ich w wersji elektronicznej. 
  21. Zamówienia można składać 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  22. Umowa zawierana jest na czas ustalony przez Strony na podstawie złożonego Zamówienia. 
  23. Warunkiem złożenia Zamówienia, oprócz wskazanych powyżej okoliczności, jest także zaakceptowanie warunków Regulaminu i Polityki prywatności Usługodawcy.
  24. Potwierdzenie daty odbioru Odpadów przez Usługodawcę odbywa się telefonicznie co najmniej z 12-godzinnym wyprzedzeniem czasowym przed planowanym odbiorem lub poprzez potwierdzenie przez Klienta w Aplikacji.
  25. Jeśli nie jesteśmy się w stanie z Tobą skontaktować co najmniej 12h przed planowanym odbiorem Odpadów i nie uzyskamy od Ciebie w żaden sposób potwierdzenia, że możemy zrealizować Umowę i odebrać Odpady,  możemy uznać, że nie jesteś przygotowany na odbiór  i nie przyjeżdżamy po Odpady.  
  26. Jeśli wiesz, że istnieją jakiekolwiek przeszkody, abyśmy mogli zrealizować naszą Usługę, to niezwłocznie skontaktuj się z nami i poinformuj nas o tym, a wspólnie uzgodnimy kolejny termin odbioru Odpadów. 
  27. W przypadku siły wyższej, sytuacji nadzwyczajnych jak powódź, strajk, awaria, choroba kierowcy, czyli takich sytuacji, na które Usługodawca nie ma wpływu, a skutkują brakiem możliwości odbioru Odpadów przez nas, ustalamy inny rozsądny termin odbioru Odpadów. Nie ponosimy odpowiedzialności za wystąpienie takich sytuacji. 
  28. Przy odbiorze Odpadów sporządzamy Protokół odbioru, który stanowi podstawę do wystawienia faktury.
  29. W sytuacji gdy przyjechaliśmy odebrać Odpady, a nie możemy tego wykonać, np. z powodu braku upoważnionej osoby, innej ilości czy rodzaju Odpadów niż deklarowana w Zamówieniu, możemy odmówić odbioru Odpadów i żądać naprawienia szkody.
  30. Klient jest zobowiązany do zapłaty Ceny w pełnej wysokości, w terminie wskazanym na fakturze wystawionej przez Usługodawcę. 
  31. W przypadku odmowy przyjęcia oferty bądź ofert złożonych w ramach realizacji Zamówienia przez Klienta, Umowa w zakresie Usługi wskazanej przez Usługodawcę nie zostaje zawarta. 
  32. Możemy administrować Kontami oraz moderować Treści umieszczane przez Użytkowników w Aplikacji, aby były zgodne z warunkami korzystania z Aplikacji.
  33. Na Twoją prośbę usuwamy Konto. Aby zgłosić żądanie usunięcia skontaktuj się z nami na adres e-mail podany w początkowej części Regulaminu. Konto usuwamy do 30 dni od dnia zgłoszenia żądania.
  34. Masz prawo do złożenia reklamacji na świadczone Usługi elektroniczne nieodpłatne. Reklamację możesz złożyć poprzez e-mail na nasz adres poczty elektronicznej lub listownie na adres naszej siedziby. Reklamacja powinna zawierać co najmniej dane identyfikujące osobę składającą reklamację oraz przedmiot reklamacji ze zwięzłym opisem okoliczności. 
  35. Rozpatrujemy reklamację w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania. 

 

  1. Błędy
    1. Wyróżniamy następujące rodzaje Błędów:
      1. Błąd krytyczny, czyli Błąd uniemożliwiający pracę w Aplikacji, spełniający jedno z kryteriów: 
  • Nie działa całość Aplikacji,
  • Nie działają wszystkie lub jedna z kluczowych funkcjonalności, tj. brak możliwości uruchomienia Aplikacji, brak odczytu/zapisu z bazy danych, utrata danych lub ich spójności, brak możliwości zalogowania Użytkownika, niedostępność krytycznych funkcji Aplikacji,
    1. Błąd powodujący nieprawidłowe działanie Aplikacji przy zachowaniu spełnienia jej podstawowych funkcji (dostępne są funkcjonalności niekrytyczne, tj. niewskazane jako krytyczne powyżej). 
    2. Błąd powodujący nieprawidłowe działanie Aplikacji, który nie ogranicza korzystania z Aplikacji (np. błąd językowy w interfejsie). 
    3. Błąd poważny.
    4. Błąd niskiej kategorii.
    5. Możesz zgłosić wystąpienie Błędu poprzez wiadomość e-mail na adres wskazany w Regulaminie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
    6. Zgłoszenie powinno zawierać: 
  • informację, jaki obszar, fragment lub funkcjonalność Aplikacji nie działa;
  • jeżeli dany obszar, fragment lub funkcjonalność działa, ale nieprawidłowo – na czym polega nieprawidłowe działanie Aplikacji; informację o dacie i godzinie zauważenia Błędu; 
  • jeżeli to możliwe, zrzut ekranu obrazujący Błąd; 
  • inne informacje, o które Cię poprosimy w czasie weryfikacji Błędu. 
    1. Przez czas reakcji na Błąd  należy rozumieć nasz czas odpowiedzi na Twoje zgłoszenie. 
    2. Przez czas naprawy należy rozumieć czas usunięcia Błędu (przywrócenia prawidłowego działania obszaru, fragmentu lub funkcjonalności Aplikacji, które podlegały zgłoszeniu w ramach Błędu). Czas naprawy liczony jest od momentu przyjęcia zgłoszenia zawierającego wszystkie elementy zgłoszenia potrzebne do prawidłowej obsługi Błędu. 
    3. Nasze działania w ramach czasu reakcji i czasu naprawy są świadczone w Dniach Roboczych, od poniedziałku do piątku, w godzinach 7:00 – 15:00. 
    4. Dla:
  • Błędu krytycznego: czas reakcji wynosi 2 godziny robocze, czas naprawy wynosi 4 godziny robocze od momentu przyjęcia prawidłowego,
  • Błędu poważnego: czas reakcji wynosi 6 godzin roboczych,  czas naprawy wynosi 12 godzin roboczych od momentu przyjęcia zgłoszenia,
  • Błędu niskiej kategorii: czas reakcji wynosi 24 godziny robocze, czas naprawy wynosi 72 godziny robocze od momentu przyjęcia zgłoszenia.
    1.  Zapewniamy poziom dostępności Aplikacji miesięcznie na 99%.
    2. Przewidywana liczba godzin Prac serwisowych miesięcznie to 10 godzin.

 

 

  1. Obsługa Klienta

  

  1. Zapewniamy obsługę Klienta polegającą udzielaniu wsparcia w zakresie obsługi Aplikacji oraz obsługi Błędów zgodnie z Regulaminem.
  2. W ramach obsługi Klienta nie świadczymy usług profesjonalnego doradztwa, w szczególności usług consultingowych, doradztwa prawnego, podatkowego czy finansowego. Usługi mają charakter pomocniczy i są jedynie dodatkowym wsparciem Klienta. 
  3. Obsługa klienta świadczona jest zdalnie poprzez funkcjonalność dostępną bezpośrednio w Aplikacji. 
  4. Obsługa Błędów nie obejmuje porad niezwiązanych z funkcjonowaniem Aplikacji, np. dotyczących infrastruktury informatycznej Klienta, dotyczących funkcjonowania poczty, systemu operacyjnego Klienta itd. 

 

  1. Prawa autorskie

 

  1. Udzielamy Użytkownikowi niewyłącznej nieprzenaszalnej licencji na korzystania z Aplikacji. Z chwilą zakończenia Umowy o świadczenie usług licencja wygasa. 
  2. Użytkownik Aplikacji jest zobowiązany do przestrzegania warunków niniejszej licencji w zakresie treści dostępnych w ramach Aplikacji. Możemy określić warunki licencji odrębnie, zamieszczając stosowny zapis w Aplikacji.
  3. Użytkownik ma prawo korzystać z Aplikacji wyłącznie na własny użytek, o ile inaczej nie wskazano w Aplikacji.
  4. Zabrania się Klientowi udostępniać dane do swojego Konta  innym nieupoważnionym podmiotom.
  5. Dostępne w ramach Aplikacji usługi nie mogą być przedmiotem rozporządzenia przez Klienta (w szczególności odsprzedaży czy dystrybucji i sprzedaży handlowej).
  6. Licencja nie obejmuje prawa do:
  • trwałego lub czasowego zwielokrotnienia treści dostępnych w ramach Aplikacji, w całości lub w części, w celu innym niż utworzenie kopii na własny użytek,
  • wprowadzania jakichkolwiek innych zmian w części lub w całości treści, dostępnych w Aplikacji,
  •  odpłatnego rozpowszechniania treści, dostępnych w Aplikacji jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie.
    1. Celem wykorzystania oznaczeń Usługodawcy lub Aplikacji należy uzyskać zgodę Usługodawcy.
    2. Użytkownik umieszczając jakiekolwiek treści w Aplikacji, udziela niniejszym Usługodawcy niewyłącznej, nieodpłatnej licencji na wykorzystywanie, utrwalanie w pamięci komputera, zmienianie, usuwanie, uzupełnianie, wykonywanie publiczne, wyświetlanie publiczne, zwielokrotnianie i rozpowszechnianie, w szczególności w Internecie, tych treści, bez ograniczenia terytorialnego i czasowego. Licencja obejmuje również prawa zależne do utworów.  

 

  1. Odpowiedzialność

 

  1. Klient ponosi odpowiedzialność za: 
    1. nieautoryzowany dostęp do danych lub utratę danych w wyniku działań podmiotów trzecich i w związku z działaniami Klienta; 
    2. podanie przez Klienta niepełnych, nieprawdziwych lub niezgodnych ze stanem rzeczywistym danych osobowych; 
    3. sposób korzystania z Aplikacji przez Klienta; 
    4. z tytułu niezgodności danych wskazanych w Zamówieniu lub w czasie zawierania Umowy. 
  2. Ponosisz odpowiedzialność wobec nas na zasadach ogólnych, w tym za działania i zaniechania osób trzecich, którym powierzasz wykonanie Umowy w całości lub w części, w szczególności ponosisz odpowiedzialność za: 
    1. niedokonywanie lub nieterminowe zapłaty Ceny; 
    2. korzystanie z Aplikacji z naruszeniem Regulaminu lub przepisów powszechnie obowiązujących;
    3. naruszenie naszych praw własności intelektualnej lub osób trzecich.
  3. W przypadku wystąpienia przez osoby trzecie z roszczeniami wobec nas w związku z korzystaniem przez Ciebie z Aplikacji poinformujemy Cię o takiej okoliczności i prosimy byś wyjaśnił sprawę. W razie konieczności poniesienia przez nas kosztów w takiej sytuacji możemy zwrócić się do Ciebie z roszczeniem o ich zwrot. W przypadku, gdy zablokujemy Ci dostęp do Aplikacji czasowo lub na stałe z powodu prowadzenia przez Ciebie działalności bezprawnej z wykorzystaniem Aplikacji lub dostarczania treści bezprawnych w Aplikacji, lub gdy w wyniku tych działań utracone zostaną Twoje dane, nie odpowiadamy za szkody wyrządzone zablokowaniem dostępu do Aplikacji. 
  4. W żadnym wypadku żadna ze Stron nie będzie odpowiedzialna za niemożliwe lub trudne do przewidzenia okoliczności wynikające z działania siły wyższej (m.in. działania wojenne, działania polityczne, stan wyjątkowy, zagrożenie epidemiczne, strajki, epidemie, susze, huragany, powodzie lub inne zdarzenia losowe o charakterze politycznym lub naturalnym). W przypadku wystąpienia takich okoliczności, Strona dotknięta stanem siły wyższej zobowiązana będzie natychmiast powiadomić drugą Stronę i dołożyć wszelkich starań, aby zminimalizować lub usunąć skutki siły wyższej. Strony będą dążyć do znalezienia rozwiązania w dobrej wierze. 
  5. Powyższe postanowienia nie ograniczają uprawnień dotyczących Klientów mające uprawnienia  konsumenckie. 

 

  1. Ochrona danych osobowych 

  

  1. Administratorem danych osobowych Klienta w rozumieniu przepisów Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) jesteśmy my , czyli Oiler sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni, al. Solidarności 2, 81-336 Gdynia, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku Wydział VIII Gospodarczy – Krajowy Rejestr Sądowy pod numerem KRS 0000471246, NIP 5932595566.
  2. W związku z przetwarzaniem przez Nas danych osobowych na zlecenie Klienta (tj. danych współpracowników) z uwagi na korzystanie przez Klienta z Aplikacji jesteśmy podmiotem przetwarzającym te dane na zlecenie Klienta jako administratora danych. W celu uregulowania wzajemnych praw i obowiązków w tym zakresie zawieramy umowę powierzenia (załącznik do Regulaminu). Umowa powierzenia danych osobowych zawarta jest z chwilą zawarcia Umowy zgodnie z Regulaminem.
  3. Zawierając z nami Umowę Klient powierza nam dane osobowe Użytkowników, tj. swoich współpracowników. Będziemy przetwarzać te dane jako podmiot przetwarzający w rozumieniu art. 28 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (RODO).
  4. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności stanowiącej integralną część niniejszego Regulaminu. Umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych znajdziesz w dalszej części Regulaminu. Jest ona zawiera z chwilą zaakceptowania przez Ciebie Regulaminu.
  5. Usługodawca zapewnia ochronę wszelkich danych przetwarzanych w ramach Aplikacji, w tym danych osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem z Aplikacją. Stosowane środki zabezpieczające zapewniają bezpieczeństwo przetwarzanych danych oraz chronią dane przed nieupoważnionym dostępem.

 

  1. Uprawnienia w razie niezgodności Usługi z Umową

 

  1. Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Klienta, jeżeli Usługa jest niezgodna z Umową. Szczegóły dotyczące niezgodności Usługi z Umową regulują przepisy Kodeksu cywilnego w odniesieniu do Przedsiębiorców oraz Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w odniesieniu do Konsumentów oraz Przedsiębiorców na prawach konsumenta. Dla uniknięcia wątpliwości wskazuje się, że uprawnienia z tytułu niezgodności Usługi Umową dotyczą Klientów będących Przedsiębiorcami na prawach konsumenta. 
  2. W przypadku stwierdzenia niezgodności Usługi z Umową Klient powinien skontaktować się z Usługodawcą (na adres e-mail podany na początku Regulaminu lub listownie), określając jednocześnie swoje roszczenie związane z niezgodnością Usługi z Umową.
  3. Jeżeli Usługa jest niezgodna z Umową, Przedsiębiorca na prawach konsumenta może żądać doprowadzenia do zgodności z Umową.
  4. Usługodawca może odmówić doprowadzenia do zgodności z Umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności Usługi z Umową w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta jest niemożliwy lub wymagałoby poniesienia nadmiernych kosztów dla Usługodawcy.
  5. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Usługi z Umową oraz wartość Usługi zgodnej z Umową.
  6. Usługodawca doprowadza Usługę   do zgodności z Umową w rozsądnym terminie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany o braku zgodności z Umową, bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową ponosi Usługodawca.
  7. Jeżeli Usługa jest niezgodna z Umową, Przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
    1. doprowadzenie do zgodności z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
    2. Usługodawca nie doprowadził Usługi do zgodności z Umową;
    3. brak zgodności z Umową występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić Usługę do zgodności z Umową;
    4. z oświadczenia Usługodawcy lub z okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Usługi do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
  8. Usługodawca rozpatrzy reklamację w rozsądnym terminie 14 dni.
  9. Jeżeli Klient będący Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, wykonując uprawnienia z tytułu niezgodności Usługi z Umową, wystosował odpowiednie żądania do Usługodawcy, a Usługodawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
  10. W celu przyśpieszenia rozpatrzenia reklamacji w zgłoszeniu reklamacyjnym rekomenduje się podanie przez Klienta w opisie reklamacji informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia niezgodności z umową oraz danych kontaktowych składającego reklamację. Rekomendacje podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
  11. Jeżeli Klient jest Przedsiębiorcą, odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu rękojmi jest wyłączona na podstawie z art. 558 § 1 ustawy Kodeks cywilny.
  12. Więcej informacji na temat praw kupujących Przedsiębiorca na prawach konsumenta można znaleźć na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta – https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl.
  13. Usługodawca odpowiada za brak zgodności z umową  Usługi, który istniał w chwili jej wykonania i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności z Umową, który ujawnił się przed upływem roku od wykonania Usługi istniał w chwili jej dostarczenia.
  14. Usługodawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Usługi z Umową, który jest wskazany w punkcie 11.7., jeżeli ten brak podstępnie zataił.
  15. Przedsiębiorca na prawach konsumenta akceptuje niniejszy Regulamin, a następnie korzysta ze swoich uprawnień. Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien uzupełnić stosowny formularz niezgodności Usługi  z umową, a w szczególności dane poświadczające okoliczności potwierdzające jego status zgodny z art. 7aa ustawy o prawach konsumenta lub przekazać te informacje w inny sposób Usługodawcy.
  16. Przedsiębiorca na prawach konsumenta oświadcza w formularzu przesłanym do Usługodawcy, że zawarta Umowa jest bezpośrednio związana z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, ale nie posiada dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej.

 

  1. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń 

  

  1. Usługodawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi Umowami na drodze postępowania polubownego, mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
  2. Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez Aplikację będą rozstrzygane przez sądy powszechne, a prawem właściwym jest prawo polskie. 
  3. Jeżeli jesteś Przedsiębiorcą na prawach konsumenta masz możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, wojewódzkich inspektoratów inspekcji handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: 

 

https://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.phphttps://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php; https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php. 

 

  1. Istnieje również możliwość skorzystania z platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów na szczeblu unijnym (platforma ODR), która dostępna jest pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr. 

 

13. Odstąpienie od Umowy 

 

  1. Jeżeli Umowa dotyczy świadczenia Usług i Usług Elektronicznych, a Usługodawca wykonał je w pełni za wyraźną zgodą Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia traci prawo do odstąpienia, wówczas prawo do odstąpienia nie będzie mu przysługiwać w zakresie Usług wykonanych do dnia odstąpienia zgodnie z żądaniem Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
  2. W sytuacji, gdy nie występują okoliczności wskazane powyżej, Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od Umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy.
  3. Odstąpienie od Umowy następuje poprzez poinformowanie Usługodawcy o swojej decyzji poprzez złożenie oświadczenia. Takie oświadczenie może zostać wysłane pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną. Możesz skorzystać ze wzoru formularza reklamacyjnego, dostępnego poniżej regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
  4. W celu zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczające jest, abyś wysłał/a informację dotyczącą wykonania przysługującego Ci prawa odstąpienia od umowy przed upływem wskazanego terminu odstąpienia od umowy.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy zwracamy Ci wszystkie otrzymane od Ciebie płatności.
  6. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Ciebie użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie wskażesz na inne rozwiązanie.
  7. Nie poniesiesz żadnych opłat w związku z formą zwrotu płatności.
  8. Przedsiębiorca na prawach konsumenta akceptuje niniejszy Regulamin podczas rejestracji Konta, a następnie korzysta ze swoich uprawnień wymienionych w niniejszym Regulaminie.
  9. Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien uzupełnić stosowny formularz odstąpienia, a w szczególności dane potwierdzające okoliczności potwierdzające jego status zgodny z art. 7aa ustawy o prawach konsumenta lub przekazać te informacje Usługodawcy w inny sposób.
  10. Przedsiębiorca na prawach konsumenta oświadcza w formularzu przesłanym do Usługodawcy, że zawarta Umowa jest bezpośrednio związana z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, ale nie posiada dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej.
  11. W stosunku do Klienta niebędącego Przedsiębiorcą na prawach konsumenta przysługuje Usługodawcy prawo odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Usługodawcy.
  12. Usługodawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części w stosunku do Klienta niebędącego Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
  13. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Klientowi niebędącemu Przedsiębiorcą na prawach konsumenta stosownego oświadczenia.
  14. Odpowiedzialność Usługodawcy w stosunku do Klienta niebędącego Przedsiębiorcą na prawach konsumenta jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej Ceny, przy czym Usługodawca  nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.
  15. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Klientem niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
  1. Zmiany Regulaminu 

 

  1. Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji, a także do zmiany Cen bez uszczerbku dla praw nabytych przez Ciebie, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany. W odniesieniu do Klientów niebędących Konsumentami możemy dokonać zmiany Regulaminu w każdym czasie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
  2. Zastrzegamy sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie z ważnych przyczyn, z powodu zmiany naszych danych, zmiany przepisów prawa, wprowadzenia nowych usług, zmian zakresu naszych usług, zmian technologicznych w naszej działalności, wydania decyzji, orzeczeń odpowiednich organów, jeśli wymuszają na nas wprowadzenie zmian. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy. 
  3. Zmiana Regulaminu jest skuteczna w terminie 14 dni od dnia opublikowania w Aplikacji. Masz prawo rozwiązania umowy o świadczenie Usług do czasu planowanego wejścia w życie zmian. 
  4. Klienci, którzy posiadają Konto, o każdej zmianie Regulaminu zostaną powiadomieni pocztą elektroniczną na adres e-mail przypisany do Konta.

 

  1. Postanowienia końcowe

 

  1. Niniejszy Regulamin został sporządzony na podstawie przepisów prawa polskiego. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego. 
  2. Wszystkie czynności wynikające z Regulaminu powinny być dokonywane co najmniej w formie dokumentowej, o ile Regulamin nie stanowi inaczej. 
  3. Postanowienia Regulaminu nie wyłączają możliwości powoływania się przez Ciebie na bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa regulujące ochronę praw konsumentów jeśli masz status Przedsiębiorcy na prawach konsumenta. 
  4. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie wykluczają podjęcia kroków prawnych przewidzianych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa w stosunku do osób naruszających warunki licencji oraz prawa autorskie. 
  5. Jeśli jakiekolwiek postanowienie Regulaminu okaże się nieskuteczne lub nieważne, nie wpływa to na ważność i skuteczność pozostałych postanowień. 
  6. Możemy zakończyć udostępnianie Aplikacji i ją dezaktywować z ważnych powodów, tj. zmiany obowiązujących przepisów prawa mającej bezpośredni wpływ na Aplikację i skutkującej koniecznością dezaktywacji Aplikacji, nieopłacalności utrzymywania Aplikacji, orzeczenia lub decyzji sądu lub organu władzy publicznej, zastąpienie tej Aplikacji inną aplikacją, przeszkód technicznych lub organizacyjnych niemożliwym do usunięcia przy działającej Aplikacji. 
  1. LINKI

 

16.1. Regulamin do pobrania w PDF 

 

  1. Formularz odstąpienia od Umowy

 

 

Możliwość odstąpienia od umowy przysługuje Przedsiębiorcom na prawach konsumenta. Udostępniony formularz stanowi wzór. Nieskorzystanie z tego wzoru nie ma wpływu na możliwość odstąpienia od umowy.

 

Usługodawca: Oiler sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni, al. Solidarności 2, 81-336 Gdynia, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku Wydział VIII Gospodarczy – Krajowy Rejestr Sądowy pod numerem KRS 0000471246, NIP 5932595566.

 

Oświadczam, że odstępuję od Umowy dotyczącej Usługi odbioru Odpadów:

Opis odpadów i miejsce odbioru: ___________

Cena:     ___________

 

DANE IDENTYFIKUJĄCE:

Imię i nazwisko:   ___________

NIP: ___________

Data zawarcia Umowy: ___________

 

Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został przez Państwa wybrany przy zawarciu Umowy. Jeżeli płatność została dokonana w inny sposób niż przelewem, a chcą Państwo otrzymać zwrot środków na rachunek bankowy, proszę wskazać poniżej numer konta bankowego, właściwego do zwrotu pieniędzy: _________________________________. 

 

 _________________________________

podpis oraz data

 

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w związku z odstąpieniem od umowy:

Informujemy, że dane osobowe, podane w tym formularzu, będą przetwarzane w celu obsługi procesu odstąpienia od umowy. Administratorem danych podanych w formularzu jest Oiler sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni, al. Solidarności 2, 81-336 Gdynia, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku Wydział VIII Gospodarczy – Krajowy Rejestr Sądowy pod numerem KRS 0000471246, NIP 5932595566.

 

W związku z obsługą procesu odstąpienia od umowy dane mogą być przetwarzane przez podmioty zewnętrzne, zaangażowane w obsługę tego procesu, takie jak biuro rachunkowe. Formularz będzie przechowywany przez okres konieczny do realizacji procesu odstąpienia od umowy oraz zgłoszenia potencjalnych roszczeń wynikających z realizacji odstąpienia. W związku z przetwarzaniem danych osobowych, zawartych w formularzu, przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia: prawo do żądania dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, jak również prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi procesu odstąpienia od umowy.

 

  1. Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych

 

UMOWA POWIERZENIA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH („UMOWA POWIERZENIA”)

 

zawarta pomiędzy:

 

Klientem (zwanym dalej „Administratorem” lub „ADO”)

 

a

 

Usługodawcą (zwanym dalej „Procesorem”)

 

Zwanymi dalej łącznie jako „Strony”, a każdy z osobna „Stroną”.

 

Zważywszy, że:

  • Umowa powierzenia stanowi integralną część Regulaminu,
  • Strony zawarły Umowę zgodnie z Regulaminem („Umowa Podstawowa”),
  • W celu wykonania Umowy Podstawowej niezbędne jest przetwarzanie danych osobowych Użytkowników przez Procesora, w związku z tym Strony postanowiły zawrzeć niniejszą Umowę Powierzenia.

 

 

 DEFINICJE

 

  • Umowa– niniejsza umowa powierzenia. 
  • Dane Osobowe – oznacza informację stanowiące dane osobowe w rozumieniu RODO, przetwarzane przez Procesowa w zakresie określonym w niniejszej Umowie zawartej zgodnie z Regulaminem Aplikacji. 
  • Umowa Podstawowa – umowa, której stronami są Administrator i Procesor, na podstawie której Administrator powierzył przetwarzanie danych osobowych Użytkowników; 
  • Użytkownik – oznacza klientów Administratora lub inne podmioty, w stosunku do których Administrator pełni funkcję administratora danych w rozumieniu RODO.
  • RODO -Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1).

 

§1

PRZEDMIOT UMOWY

 

  1. Na warunkach określonych niniejszą Umową Powierzenia oraz Umową Podstawową Administrator powierza Procesorowi do przetwarzania Dane Osobowe a Procesor zobowiązuje się do ich przetwarzania zgodnie z Umową Powierzenia w celu wykonania Umowy Podstawowej. 
  2. Kategorię osób przetwarzaną przez Procesora stanowić będą Użytkownicy Aplikacji, czyli osoby posiadające Konto w Aplikacji założone przez Administratora (współpracownicy).
  3. Przetwarzanie obejmować będzie następujące rodzaje danych osobowych, w następującym zakresie: imię, nazwisko, adres e-mail, nazwa użytkownika, numer telefonu, numer BDO, adres Klienta, nazwa Klienta   oraz inne dane zebrane w Aplikacji w ramach jego funkcjonalności   kategorii osób wskazanych w punkcie 2 niniejszego paragrafu. 
  4. Procesor zobowiązuje się do przetwarzania danych osobowych w sposób właściwy dla przedmiotu Umowy Podstawowej i w celu jej realizacji. 
  5. Procesor będzie w szczególności wykonywał następujące operacje dotyczące powierzonych danych osobowych: zbieranie, utrwalanie, usuwanie, przekazywanie, przechowywanie, ujawnianie innym podmiotom zgodnie z przepisami prawa, postanowieniami Umowy lub na polecenie Administratora. 
  6. Dane osobowe będą przez Procesora przetwarzane w formie elektronicznej w systemach informatycznych.

 

§2

OŚWIADCZENIA

 

  1. Administrator zobowiązany jest współdziałać z Procesorem w wykonaniu Umowy Powierzenia. 
  2. Procesor może przetwarzać dane osobowe wyłącznie w zakresie i celu przewidzianym w Umowie Powierzenia.
  3. Przy przetwarzaniu Danych Osobowych, Procesor zobowiązuje się do przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych, w szczególności przepisów RODO.
  4. Procesor oświadcza, że nie przekazuje Danych Osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej (czyli poza Europejski Obszar Gospodarczy). 

 

 

§3

ZASADY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

 

  1. Procesor zobowiązuje się podjąć skuteczne środki techniczne i organizacyjne zabezpieczające dane osobowe przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem przepisów prawa oraz uszkodzeniem, zniszczeniem, utratą lub nieuzasadnioną modyfikacją. 
  2. Procesor zobowiązuje się powiadamiać Administratora niezwłocznie o: 
  • wszczęciu kontroli przez organ nadzorczy zajmujący się ochroną danych osobowych w związku z powierzeniem Procesorowi przetwarzania danych osobowych,
  • wszczętych lub toczących się postępowaniach administracyjnych, sądowych lub przygotowawczych związanych z powierzeniem Procesorowi przetwarzania danych osobowych, 
  • wszelkich decyzjach, postanowieniach lub orzeczeniach wydanych wobec Procesora w związku z powyższym.
  1. Jeżeli Procesor poweźmie wątpliwości co do zgodności z prawem wydanych przez Administratora poleceń lub instrukcji, Procesor natychmiast informuje Administratora o stwierdzonej wątpliwości.
  2. Procesor zobowiązuje się do ograniczenia dostępu do Danych Osobowych wyłącznie do osób, których dostęp do Danych Osobowych jest potrzebny dla realizacji Umowy i posiadających odpowiednie upoważnienie.

 

§4

BEZPIECZEŃSTWO DANYCH

 

  1. Procesor zobowiązuje się do stosowania poziomu zabezpieczeń Danych Osobowych, które odpowiadają ryzyku.  
  2. Na żądanie Administratora Procesor przedstawi informacje i dokumenty potwierdzające, że Procesor zapewnia wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych. 
  3. Każda ze Stron zachowuje kopie przedstawionych dokumentów i dowody przedstawienia informacji, dla potrzeb spełnienia wymogu rozliczalności.

 

§5

CZASY REAKCJI

 

  1. Procesor powiadamia Administratora o podejrzeniu naruszenia ochrony Danych Osobowych w 24 godziny od pierwszego zgłoszenia podejrzenia. 
  2. Powiadomienie o stwierdzeniu naruszenia, powinno być przesłane wraz z wszelką niezbędną dokumentacją dotyczącą naruszenia, aby umożliwić Administratorowi spełnienie obowiązku powiadomienia organ nadzoru.
  3. Procesor powiadamia Administratora w ciągu 12 godzin o każdym otrzymanym żądaniu wykonania Prawa jednostki, powstrzymując się jednocześnie od odpowiedzi na żądanie.

 

§6

NADZÓR

 

  1. Procesor udostępnia Administratorowi wszelkie informacje niezbędne do wykazania zgodności działania Administratora z przepisami RODO. 
  2. Administrator ma prawo do audytu lub kontroli sposobu przetwarzania i zabezpieczenia powierzonych Danych Osobowych po uprzednim poinformowaniu Przetwarzającego o planowanej kontroli. 
  3. Procesor współpracuje z Urzędem Ochrony Danych Osobowych w zakresie wykonywanych przez niego zadań.

 

§7

USUNIĘCIE DANYCH

 

  1. Z chwilą rozwiązania Umowy Procesor nie ma prawa dalej przetwarzać powierzonych Danych Osobowych i jest zobowiązany do:
  1. Usunięcia Danych Osobowych, 
  2. usunięcia wszelkich ich istniejących kopii lub zwrotu Danych Osobowych, chyba że Administrator postanowi inaczej, ewentualnie prawo Unii Europejskiej lub prawo państwa członkowskiego nakazują dalsze przechowywanie Danych Osobowych. 
  3. Procesor dokona usunięcia Danych Osobowych po upływie 7 dni od zakończenia Umowy Podstawowej, chyba że Administrator poleci mu to uczynić wcześniej.

 

§8

ODPOWIEDZIALNOŚĆ

 

Procesor odpowiada za szkody spowodowane swoim zawinionym działaniem w związku z niedopełnieniem obowiązków, które RODO nakłada bezpośrednio na Procesora lub gdy działał poza zgodnymi z prawem instrukcjami Administratora lub wbrew tym instrukcjom.

 

§9

ŚRODKI TECHNICZNE I ORGANIZACYJNE

  1. Procesor wdrożył środki techniczne i organizacyjne przy przetwarzaniu danych osobowych. 
  2. Środki organizacyjne:
  1. dostęp do systemu operacyjnego komputera, w którym przetwarzane są dane osobowe zabezpieczony jest za pomocą procesu uwierzytelnienia z wykorzystaniem identyfikatora użytkownika oraz hasła; 
  2. zastosowano odpowiednią politykę zmiany i złożoności haseł; 
  3. zastosowano programów antywirusowych i innych regularnie aktualizowanych narzędzi ochrony; 
  4. system Firewall; 
  5. systematyczne tworzenie kopii zapasowych zbiorów danych.
  1. Środki techniczne: 
  1. do przetwarzania danych zostały dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienie; 
  2. prowadzona jest ewidencja osób upoważnionych do przetwarzania danych; 
  3. została opracowana i wdrożona polityka bezpieczeństwa; 
  4. została opracowana i wdrożona instrukcja zarządzania systemem informatycznym; 
  5. osoby zatrudnione przy przetwarzaniu danych zostały zaznajomione z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych;

 

 

§10

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

  1. Niniejsza Umowa Powierzenia wchodzi w życie z dniem jej zawarcia i zostaje zawarta na czas obowiązywania Umowy Podstawowej. 
  2. W razie sprzeczności pomiędzy postanowieniami niniejszej Umowy Powierzenia, a Umowy Podstawowej, pierwszeństwo mają postanowienia Umowy Powierzenia. Oznacza to, że kwestie dotyczące przetwarzania danych osobowych pomiędzy Administratorem a Procesorem należy regulować poprzez zmiany niniejszej Umowy Powierzenia lub w wykonaniu jej postanowień, a nie poprzez zmiany w innych dokumentach.

 

Call Now Button