Oiler

Polityka prywatności aplikacji OILER24

Polityka prywatności 

Aplikacji OILER24

data publikacji 16.10.2024 r.

Twoje dane osobowe oraz ich ochronę traktujemy bardzo odpowiedzialnie. Niniejsza Polityka prywatności dotyczy danych osobowych, które przetwarzamy w związku z korzystaniem przez Ciebie z Aplikacji OILER24, która pozwala Ci na kontakt z nami oraz dokonywania zgłoszeń na odbiór odpadów (dalej „Aplikacja”).

Dokument, który czytasz, jest oparty na przepisach prawnych z zakresu danych osobowych, m.in. na przepisach RODO (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r.) czy ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.

 Już na tym etapie chcemy Cię jednak poinformować, że nie wszystkie uprawnienia z RODO będą Ci przysługiwać bezwzględnie i w stosunku do wszystkich czynności związanych z przetwarzaniem danych osobowych.

Treść Polityki prywatności Aplikacji może ulec zmianie w dowolnym momencie. Zawsze będziemy informować Cię o zmianach i podawać wersję dokumentu. Współpracujemy z podmiotami, które zapewniają wysoki stopień ochrony danych osobowych, które przetwarzamy.

Kto jest administratorem Twoich danych?

Administratorem, czyli podmiotem, który decyduje w jaki sposób i w jakich celach przetwarzane są Twoje dane w ramach Aplikacji, jest spółka Oiler Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością z siedzibą z Gdyni (81-336) przy al. Solidarności 2, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000471246, NIP 593-259-55-66, REGON 221924635.

Skontaktuj się z nami!

W sprawie wszelkich pytań związanych z przetwarzaniem przez nas danych osobowych prosimy o kontakt za pomocą adresu e-mail: pomoc@oiler24.pl, numeru telefonu +48 602 305 002 lub kierując wiadomość na nasz adres korespondencyjny.

Co zawiera ta Polityka prywatności?

Znajdziesz tu informacje m.in. o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych, celach, w jakich przetwarzamy Twoje dane oraz podstawy prawne, które nam to umożliwiają, o narzędziach jakie wykorzystujemy w ramach Aplikacji, a także o odbiorcach Twoich danych i przysługujących Ci prawach.

W jaki sposób chronimy Twoje dane osobowe?

Doskonale wiemy, że dane osobowe są cennym kapitałem. Mamy także świadomość zagrożeń wynikających z przetwarzania danych osobowych poprzez korzystanie z sieci Internet. Dokładamy jednak wszelkich starań, aby zapewnić właściwy sposób ochrony Twoich danych i aby przekazane dane były bezpieczne.  

Wszędzie tam, gdzie przetwarzanie danych wymaga zaangażowania zewnętrznych dostawców, gwarantujemy, że świadomie dobieramy podmioty, z którymi współpracujemy, aby zapewnić odpowiedni standard bezpieczeństwa przekazanych nam danych.

Jakie dane przetwarzamy?

W ramach korzystania z Aplikacji przez użytkowników przetwarzamy wskazane poniżej dane:

  • w celu założenia konta w Aplikacji obowiązkowo należy wskazać NIP, adres e-mail, numer telefonu użytkownika, nazwę firmy, adres Klienta, numer telefonu do Klienta, hasło, imię i nazwisko pracownika, 
  • w celu wykonania umowy, której przedmiotem jest odbiór odpadów należy wskazać dane związane z umową, ilość odpadów, lokalizację odpadów wraz z numerem BDO, imię i nazwisko pracownika odpowiedzialnego za odpady, numer telefonu, nazwa firmy, NIP, adres poczty elektronicznej, adres Klienta.
  • przetwarzamy także informacje związane z prowadzoną przez Ciebie działalnością, informację o Twoich współpracownikach w zakresie w jakim są wprowadzane do Aplikacji.

Nasze usługi, w tym Aplikacja, nie są skierowane do dzieci i małoletnich. Nie zbieramy danych takich osób. W razie powzięcia wątpliwości co do wieku użytkownika w tym zakresie, przeprowadzimy proces weryfikacyjny. W wypadku ustalenia, że osoba później 18 roku życia korzysta z Aplikacji podejmiemy działania zmierzające do usunięcia jej danych osobowych. W razie podejrzenia korzystania z naszej Aplikacji przez nieletniego prosimy o kontakt. 

Jakie dane przetwarzamy, w jakim celu i na jakiej podstawie?

Dane przetwarzamy w następujących celach i w oparciu o następujące podstawy prawne:

  • w celu prawidłowej realizacji umowy związanej z odbiorem odpadów (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
  • w celu kontaktu z Tobą za pomocą Aplikacji lub w celu związanym z usługami (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO lub na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  • w celach marketingowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO i art. 6 ust. 1 lit. f RODO (Twoja dobrowolna zgoda i/lub uzasadniony interes administratora jakim jest prowadzenie działań marketingowych i promocyjnych);
  • w celu archiwalnym i dowodowym (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO; uzasadnionym interesem administratora jest możliwość gromadzenia danych w celu wykazywania faktów);
  • w celu rozpatrzenie reklamacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO (rozpatrzenie reklamacji jest naszym obowiązkiem ustawowym);
  • w celu zapewnienia prawidłowego i zgodnego z prawem rozliczenia, spełnienia obowiązków prawnopodatkowych, wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa i związanych z weryfikacją i usuwaniem nielegalnych treści w związku ze świadczeniem w ramach Aplikacji  (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
  • w celu ustalenia, dochodzenia i obrony przed roszczeniami na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadnionym interesem administratora jest posiadanie danych osobowych, które pozwolą ustalić, dochodzić lub bronić się przed roszczeniami osób korzystających ze strony lub osób trzecich)

Kiedy jesteśmy podmiotem przetwarzającym?

W zakresie danych dotyczących osób trzecich, które Użytkownicy dodają do Aplikacji samodzielnie posiadamy status podmiotu przetwarzającego. Dlatego też w takim przypadku zawieramy umowę powierzenia danych osobowych między Tobą, Użytkownikiem (jako administratorem danych w tym wypadku np. gdy jesteś właścicielem danego podmiotu), a nami jako podmiotem przetwarzającym. Umowa zawierana jest poprzez zaakceptowanie przez Użytkownika Regulaminu, po zapoznaniu się z jego treścią, bowiem umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych jest jego załącznikiem.

Jakie prawa przysługują Ci w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych?

RODO przyznaje następujące uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych – nie mają jednak one charakteru absolutnego i w niektórych przypadkach nie będziesz mógł ich zrealizować:

  1. Prawo dostępu do informacji – oznacza, że każda osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo wiedzieć, co się dzieje z jej danymi osobowymi. Między innymi w tym celu została stworzona polityka prywatności, którą właśnie czytasz.
  2. Prawo dostępu do danych osobowych – oznacza, że jeśli my, jako administrator Twoich danych, otrzymamy od Ciebie żądanie dostępu do Twoich danych, to mamy obowiązek udzielić Ci takiej informacji. Swoje obowiązki w tym zakresie, jako administrator danych, mamy wykonać niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca. Jeśli w tym terminie będzie to niemożliwe, to mamy obowiązek poinformować Cię przynajmniej, czy przetwarzamy Twoje dane i możemy wtedy przedłużyć termin na kompletną odpowiedź na Twoje żądanie o dwa miesiące.
  3. Prawo do sprostowania danych osobowych – oznacza, że możesz żądać, aby administrator Twoich danych sprostował dane nieprawidłowe lub uzupełnił dane niekompletne.
  4. Prawo do usunięcia danych osobowych, prawo do bycia zapomnianym – oznacza, że możesz domagać się od nas, jako od administratora Twoich danych osobowych, ich usunięcia, poinformowania osoby, której Twoje dane zostały przekazane, o ich usunięciu. Masz także prawo domagać się, aby Twoje dane, które zostały przez nas upublicznione, podlegały usunięciu także przez innych administratorów. Jako administrator Twoich danych mamy też obowiązek na Twoje żądanie poinformować Cię, którym odbiorcom przekazane zostały Twoje dane podlegające usunięciu.
  5. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych – oznacza, że możesz domagać się ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych. Dzieje się tak na przykład wtedy, gdy nie zgadzasz się z prawidłowością przetwarzanych danych albo kiedy uznasz, że nie potrzebujesz już danych do celów przetwarzania.
  6. Prawo do wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych – oznacza, że możesz sprzeciwić się temu, aby Twoje dane były przetwarzane przez administratora.
  7. Prawo do przenoszenia danych – oznacza, że przy spełnieniu określonych warunków możesz żądać przekazania Twoich danych bezpośrednio wskazanemu, innemu administratorowi.
  8. Prawo do wniesienia skargi – oznacza, że gdy tylko uznasz, że przetwarzanie przez nas Twoich danych narusza przepisy prawa, możesz wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Jeżeli chcesz zrealizować swoje uprawnienie, napisz na adres: pomoc@oiler24.pl

Wycofanie zgody na przetwarzanie danych

Jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody, w każdej chwili możesz tę zgodę cofnąć — wedle własnego uznania. Jeżeli chciałbyś/chciałabyś cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych, to w tym celu wystarczy wysłać maila bezpośrednio na adres e-mail pomoc@oiler24.pl

Jeżeli przetwarzanie Twoich danych osobowych odbywało się na podstawie zgody, jej cofnięcie nie powoduje, że przetwarzanie danych osobowych do tego momentu było nielegalne. Innymi słowy, do czasu cofnięcia zgody mamy prawo przetwarzać Twoje dane osobowe i jej odwołanie nie wpływa na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania.

Wymóg podania danych osobowych

Podanie danych osobowych jest dobrowolne i zależy od Twojej decyzji, ale podanie określonych danych osobowych jest konieczne, aby spełnić Twoje oczekiwania w zakresie zawarcia i wykonania umowy, korzystania z Aplikacji.

Konto w Aplikacji jest tworzone przez użytkownika samodzielnie, przy czym w wypadku gdy konto tworzy właściciel podmiotu, ma on możliwość złożenia dyspozycji utworzenia konta dla swojego pracownika i w tym zakresie posiadamy status podmiotu przetwarzającego. 

Podanie danych związanych z utworzeniem konta, korzystaniem z funkcjonalności Aplikacji jest dobrowolne, przy czym zgodnie z umową dostęp do ww. danych jest niezbędny zgodnie z postanowieniami ww. umowy.

Jeżeli wymóg podania Twoich danych wynika z przepisów prawa — podanie danych jest Twoim obowiązkiem.

Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie

Narzędzia zaimplementowane w ramach Aplikacji mogą profilować zachowania użytkowników w celu ulepszenia naszych usług. Możemy profilować Twoje dane, czyli do ich przetwarzania wykorzystywać automatyzacje. Nie wykorzystujemy Twoich danych do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, które mogłyby mieć wpływ na Twoją sytuację prawną lub wywoływać w stosunku do Ciebie inne podobnie doniosłe skutki. 

Oznacza to, że automatyzacje z których korzystamy w ramach działalności, nie mogą np. automatycznie zdecydować o tym, że nie zawrzemy z Tobą umowy ze względu na Twoje indywidualne cechy. Jeśli użycie narzędzia wykorzystującego automatyzacje może negatywnie wpływać na naszą relację, to analizujemy sprawę za pomocą „ludzkiego czynnika”, czyli ktoś z naszego zespołu sprawdza, czy automatyzacja działa prawidłowo w danym przypadku.

Komu przekazujemy Twoje dane osobowe?

Twoje dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom trzecim, z których usług korzystamy w związku z dostarczaniem  i obsługą Aplikacji oraz podmiotom, z którymi współpracujemy w ramach naszej grupy kapitałowej. Dane nie będą sprzedawane ani przekazywane innym podmiotom niż wskazane poniżej  w celach marketingowych.

 

Podmioty przetwarzające dane w Europejskim Obszarze Gospodarczym:

Maciej Willma prowadzący działalność gospodarczą pod firmą FMB Maciej Willma, ul. Olimpijska 2, 81-538 Gdynia, NIP 9580704023,REGON 193064289.

 

Podmiot dostarczający rozwiązań informatycznych Enova365

BYTECAPITAL PROSTA SPÓŁKA AKCYJNA z siedzibą w Warszawie. przy Alejach Jerozolimskich 81/7.10, 02-001 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawa w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0001126609, NIP: 7011222423

Podmiot świadczący usługi informatyczne z zakresu tworzenia oprogramowania oraz kompleksowej obsługi informatycznej

Pipedrive OU, Mustamae tee 3a, 10615 Tallinn, Estonia, Numer rej.: 11958539. 

Podmiot dostarczający platformę CRM do sprzedaży

Oiler SA z siedzibą w Tczewie, ul. Malinowska 24A, 83-110 Tczew, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku Wydział VII Gospodarczy – Krajowy Rejestr Sądowy pod numerem KRS 0000406252, NIP 5931666838

Podmiot z naszej grupy kapitałowej – współpraca księgowa i informatyczna.

Oiler Organizacja Odzysku Opakowań i Olejów S.A. z siedzibą w Gdańsku (80-175) przyul. Jabłoniowej 20/115, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku VII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000070606, NIP 593-23-08-696, REGON 192 619 130

 

Podmiot z naszej grupy kapitałowej – współpraca przy wykonywaniu umów. 

Waster sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu, ul. Na Zapleczu 20, 87-100 Toruń, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu Wydział VII Gospodarczy – Krajowy Rejestr Sądowy pod numerem KRS 0000673363, NIP 8792691299

Podmiot z naszej grupy kapitałowej – współpraca przy wykonywaniu umowy, w szczególności poza województwem pomorskim.

Aqua Port Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku, ul. Jabłoniowa 20/116, 80-175 Gdańsk, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku Wydział VII Gospodarczy – Krajowy Rejestr Sądowy pod numerem KRS 0001050246, NIP 5833484800

Podmiot z naszej grupy kapitałowej – współpraca przy wykonywaniu umowy przy odpadach wodnych. 

Oiler Recykling sp. z o.o. z siedzibą w Tczewie, ul. Malinowska 24A 83-110 Tczew, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku Wydział VII Gospodarczy – Krajowy Rejestr Sądowy pod numerem KRS 0000933096, NIP 5932630392.

Podmiot z naszej grupy kapitałowej – współpraca wykonywaniu umowy.

Podmioty przetwarzające dane poza Europejskim Obszarem Gospodarczym:

Appsmith, San Francisco, 2261 Market St #4147, USA

 

Dostawca narzędzia do wdrażania i zarządzania aplikacjami

Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway Mountain View, CA 94043 USA

Dostawca narzędzia Firebase 

 

 

 

W krajach znajdujących się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym mogą obowiązywać inne zasady przetwarzania danych osobowych, jednak jesteśmy zobowiązani do zapewnienia ochrony danych zgodnych z RODO. 

Dlatego też, w wypadku kontrahentów spoza EOG, którzy podlegają jurysdykcji prawnej niespełniającej standardów, które nas obowiązują, wymagamy zapewnienia ochrony danych osobowych zgodnych z tymi, które obowiązują nas. W takim wypadku stosujemy m.in. standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską.

Informujemy, że podmioty z którymi współpracujemy weryfikujemy pod kątem nie tylko jakości świadczonych usług, ale także w zakresie zgodne z prawem przetwarzania danych osobowych. Nasi kontrahenci przestrzegają naszych standardów przetwarzania danych osobowych. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o podmiotach, które mogą mieć dostęp do Twoich danych gromadzonych w ramach Aplikacji, skontaktuj się  z nami za pomocą danych wskazanych w dokumencie.

W określonych przez prawo wypadkach możemy być zobligowani do udostępnienia danych osobowych organom państwowym na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego.

Wycofanie zgody na przetwarzanie danych

Jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody, w każdej chwili możesz tę zgodę cofnąć — wedle własnego uznania. Jeżeli chciałbyś/chciałabyś cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych, to w tym celu wystarczy wysłać maila bezpośrednio na adres administratora, który znajdziesz na początku dokumentu.

Jeżeli przetwarzanie Twoich danych osobowych odbywało się na podstawie zgody, jej cofnięcie nie powoduje, że przetwarzanie danych osobowych do tego momentu było nielegalne. Innymi słowy, do czasu cofnięcia zgody mamy prawo przetwarzać Twoje dane osobowe i jej odwołanie nie wpływa na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania.

Jak długo przetwarzamy Twoje dane osobowe?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa przetwarzamy Twoje dane wyłącznie przez czas, który jest potrzebny, aby osiągnąć wyznaczony cel. Po tym okresie Twoje dane osobowe zostaną nieodwracalnie usunięte lub zniszczone.

 

     Twoje dane przetwarzamy przez okres:

korzystania z Aplikacji (czas, w którym decydujesz się korzystać ze swojego Konta, jeżeli jesteś użytkownikiem) lub czas obowiązywania umowy, której przedmiotem jest urządzenie

w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych w celu skorzystania z funkcjonalności Aplikacji

przez czas przedawnienia roszczeń

w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie odpowiednich przepisów powszechnie obowiązujących.

do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu lub osiągnięcia celu przetwarzania

w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora.

Konto użytkownika

Zakładając konto użytkownika, musisz podać swoje podstawowe dane wskazane w formularzu rejestracyjnym. Z uwagi na charakter naszych usług i funkcjonalność Aplikacji jest ona kierowana wyłącznie do podmiotów profesjonalnych. Swoje dane przypisane do konta w każdej chwili możesz zmodyfikować z wykorzystaniem opcji dostępnych po zalogowaniu się do konta w Apliakcji.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w koncie użytkownika jest wykonanie umowy o prowadzenie konta, którą zawierasz z nami na podstawie Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, której przedmiotem jest dostęp do Aplikacji.

Twoje dane osobowe zawarte w koncie użytkownika są przetwarzane przez czas funkcjonowania konta, czyli przez czas trwania umowy o prowadzenie konta, o której mowa powyżej. W każdej chwili możesz podjąć decyzję o usunięciu konta zgodnie z postanowieniami naszego Regulaminu.  

Postanowienia końcowe

Na koniec przypominamy, że treść tej Polityki może ulec zmianie, np. kiedy zmienimy dostawcę usług lub zakres funkcjonalności Aplikacji. Dla Twojej wygody data aktualizacji polityki jest podana na początku Polityki.

Treści umieszczone  w ramach Aplikacji są przejawem naszej własnej twórczości intelektualnej. W związku z tym stanowią one przedmiot naszych praw autorskich.

Nie wyrażamy zgody na kopiowanie treści w całości lub w części bez naszej wyraźnej, uprzedniej zgody.

Jesteś zobowiązana/zobowiązany do korzystania z naszej Aplikacji w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.

To już wszystko, co mamy Ci do przekazania. Jeśli masz jakiekolwiek pytania związane z przetwarzaniem przez nas Twoich danych osobowych, zapraszamy do kontaktu e-mail: pomoc@oiler24.pl

Call Now Button