Oiler

Odbiór i utylizacja odpadów niebezpiecznych

Jakie rodzaje odpadów niebezpiecznych odbieramy?

  • Odpady farb i lakierów
  • Olej odpadowy
  • Emulsje
  • Sorbenty, materiały filtracyjne i czyściwo
  • Filtry olejowe
  • Płyny hamulcowe
  • Płyny zapobiegające zamarzaniu
  • Opakowania zanieczyszczone substancjami niebezpiecznymi, w tym olejem odpadowym
  • Inne odpady niebezpieczne i inne niż niebezpieczne

Uwaga: Odbieramy odpady i olej odpadowy jedynie od firm. Osoby prywatne, które posiadają odpady niebezpieczne, mogą dostarczyć je do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK).

Jaka jest cena odbioru odpadów niebezpiecznych?

Cena odbioru odpadów jest ustalana indywidualnie, ponieważ zależy od rodzaju i ilości przekazywanych odpadów. Aby uzyskać wycenę, prosimy o kontakt pod numerem telefonu +48 602 305 002 lub poprzez formularz kontaktowy.

W jakich miejscach oferujemy odbiór odpadów?

Nasza firma świadczy usługi na terenie całej Polski. W rejonie Pomorza odbiorem zajmuje się Oiler Sp. z o.o., a w pozostałych częściach kraju — Waster Sp. z o.o. Jeżeli nie wiecie Państwo, z którą firmą się skontaktować, wystarczy zadzwonić do któregokolwiek z naszych biur, a my skierujemy zgłoszenie do odpowiedniego oddziału.

 

Jak wygląda odbiór odpadów niebezpiecznych?

Każdy odbiór rozpoczyna się od zgłoszenia. Klienci zgłaszają nam potrzebę odbioru odpadów telefonicznie, mailowo lub przez formularz kontaktowy. Nasze Biuro Obsługi Klienta ustala dogodny dla Państwa termin odbioru, a dzień przed przyjazdem dodatkowo telefonicznie potwierdzamy odbiór.
W umówionym terminie kierowca przyjedzie na miejsce odbioru o ustalonej porze i będzie miał przygotowane pojemniki na wymianę – kierowca zabiera pełne odpadów pojemniki, a zostawia u Państwa puste. Ten system usprawnia pracę, dzięki czemu jesteśmy w stanie zrealizować więcej zgłoszeń dziennie, co skraca czas oczekiwania na realizację zgłoszenia.

Po załadowaniu wszystkich odpadów na samochodów, kierowca pomaga wystawić wymagane prawnie dokumenty: kartę BDO i, jeśli to koniecznie, zgłoszenie SENT. Wszyscy nasi kierowcy są przeszkoleni, aby z łatwością potrafili poprawnie wystawić dokumenty – jest to istotne zarówno dla Państwa bezpieczeństwa, jak i naszego. Zgodnie z prawem kierowca nie może wyruszyć w dalszą trasę bez poprawnych dokumentów!
Po ukończeniu zbiórki z danego dnia, kierowca przywozi zebrane odpady do naszego zakładu recyklingu w Tczewie. Zawsze staramy się tak zaplanować zbiórkę, żeby maksymalnie zmniejszyć pusty przebieg i odebrać tyle odpadów, ile się da.

Zanim odpady niebezpieczne wjadą na nasz zakład, każdy transport jest testowany w naszym laboratorium. Jest to konieczne, ponieważ niektóre substancje niebezpieczne mogłyby zniszczyć instalację recyklingu i stale zanieczyścić pozostałe odpady! Jedną z takich substancji jest PCB – pochodna bifenylu stosowana niegdyś w olejach transformatorowych.
W zakładzie odpady stałe i płynne są przygotowywane do recyklingu. W tym celu są sortowane, obrabiane mechanicznie i chemicznie. Przeprowadzamy recykling odpadów, dzięki czemu nadają się do ponownego wykorzystania i nie zanieczyszczają środowiska.

Jakie branże obsługujemy?

Naszymi głównymi klientami są firmy z sektora motoryzacyjnego, produkcji maszyn, transportu i budownictwa, ale mamy również klientów w różnych innych branżach, takich jak edukacja czy portale internetowe. Tysiące firm z całej Polski już nam zaufały, co jest dla nas powodem do dumy.

Jakie dokumenty należy przygotować na odbiór odpadów?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, przy odbiorze odpadów trzeba wystawić Kartę Przekazania Odpadu (KPO) w portalu BDO. Nasi kierowcy są odpowiednio przeszkoleni, aby wystawiać te dokumenty, a w razie potrzeby oferujemy pomoc przez telefon. Szczegółowe informacje na temat potrzebnych dokumentów są dostępne tutaj. Dla niektórych odpadów, takich jak płyny hamulcowe czy płyny zapobiegające zamarzaniu oraz odpady farb i lakierów zawierających substancje niebezpieczne, wymagane jest wystawienie dokumentu SENT w systemie PUESC, gdy odbierana ilość przekracza 500 litrów lub kilogramów. Takie przypadki są jednak rzadkością.

Co zrobić po odbiorze?

Do 31 grudnia należy uzupełnić karty ewidencji odpadów w systemie BDO, wpisując do nich każdą partię wytworzonych i przekazanych odpadów. Same karty przekazania odpadów nie wystarczą – trzeba też wpisywać wytworzone i przekazane odpady w kartach ewidencji. Zakłada się po jednej karcie ewidencji na każdy kod odpadu. Nie ma możliwości założenia karty ewidencji na zeszły rok, dlatego trzeba to zrobić do 31 grudnia.
Do 15 marca trzeba też złożyć w systemie BDO sprawozdanie odpadowe. W razie wątpliwości co do wypełniania kart lub sprawozdania, zapraszamy do kontaktu – z chęcią pomożemy.

Call Now Button