Oiler

Odbiór i utylizacja odpadów przemysłowych

Jakie typy odpadów przemysłowych przyjmujemy?

  • Odpady farb i lakierów
  • Emulsje
  • Czyściwo i sorbenty
  • Filtry olejowe
  • Filtry powietrza
  • Papier i tekturę
  • Smary
  • Szkło
  • Tworzywa sztuczne
  • Złom i inne metale
  • Olej odpadowy
  • Opakowania zanieczyszczone substancjami niebezpiecznymi, w tym olejem odpadowym
  • Inne odpady niebezpieczne i inne niż niebezpieczne

Uwaga: Zajmujemy się odbiorem odpadów i oleju odpadowego wyłącznie od firm. Osoby prywatne, które posiadają odpady
niebezpieczne, mogą oddać je do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK).

Ile kosztuje odbiór odpadów?

Olej odpadowy to surowiec, który my skupujemy od klientów. To znaczy, że nasi klienci nie tylko pozbywają się zgromadzonego oleju, ale również otrzymują od nas zapłatę. Cenę oleju ustalamy indywidualnie, ponieważ jest ona uzależniona od wielu czynników, takich jak poziom zanieczyszczeń i ilość oleju. W celu otrzymania wyceny prosimy o kontakt pod numerem telefonu +48 602 305 002 lub przez formularz kontaktowy

W jakich lokalizacjach realizujemy odbiór odpadów?

Nasza działalność obejmuje teren całej Polski. W regionie Pomorza klientów obsługuje firma Oiler Sp. z o.o., natomiast w pozostałej części kraju działa inna spółka z naszej grupy — Waster Sp. z o.o. W przypadku wątpliwości dotyczących kontaktu z odpowiednią firmą, wystarczy zadzwonić do dowolnego z naszych oddziałów, a my zarejestrujemy zgłoszenie lub przekierujemy je do właściwego regionu.

Jak wygląda proces odbioru odpadów przemysłowych?

Każdy odbiór rozpoczyna się od zgłoszenia. Klienci zgłaszają nam potrzebę odbioru odpadów telefonicznie, mailowo lub przez formularz kontaktowy. Nasze Biuro Obsługi Klienta ustala dogodny dla Państwa termin odbioru, a dzień przed przyjazdem dodatkowo telefonicznie potwierdzamy odbiór.
W umówionym terminie kierowca przyjedzie na miejsce odbioru o ustalonej porze i będzie miał przygotowane pojemniki na wymianę – kierowca zabiera pełne odpadów pojemniki, a zostawia u Państwa puste. Ten system usprawnia pracę, dzięki czemu jesteśmy w stanie zrealizować więcej zgłoszeń dziennie, co skraca czas oczekiwania na realizację zgłoszenia.

Po załadowaniu wszystkich odpadów na samochodów, kierowca pomaga wystawić wymagane prawnie dokumenty: kartę BDO i, jeśli to koniecznie, zgłoszenie SENT. Wszyscy nasi kierowcy są przeszkoleni, aby z łatwością potrafili poprawnie wystawić dokumenty – jest to istotne zarówno dla Państwa bezpieczeństwa, jak i naszego. Zgodnie z prawem kierowca nie może wyruszyć w dalszą trasę bez poprawnych dokumentów!
Po ukończeniu zbiórki z danego dnia, kierowca przywozi zebrane odpady do naszego zakładu recyklingu w Tczewie. Zawsze staramy się tak zaplanować zbiórkę, żeby maksymalnie zmniejszyć pusty przebieg i odebrać tyle odpadów, ile się da.

Zanim odpady niebezpieczne wjadą na nasz zakład, każdy transport jest testowany w naszym laboratorium. Jest to konieczne, ponieważ niektóre substancje niebezpieczne mogłyby zniszczyć instalację recyklingu i stale zanieczyścić pozostałe odpady! Jedną z takich substancji jest PCB – pochodna bifenylu stosowana niegdyś w olejach transformatorowych.
W zakładzie odpady stałe i płynne są przygotowywane do recyklingu. W tym celu są sortowane, obrabiane mechanicznie i chemicznie. Przeprowadzamy recykling odpadów, dzięki czemu nadają się do ponownego wykorzystania i nie zanieczyszczają środowiska.

Które firmy korzystają z naszych usług w zakresie odbioru odpadów?

Nasze usługi świadczymy głównie dla firm z sektora motoryzacyjnego, produkcji maszyn, transportu i budownictwa, ale obsługujemy również klientów z różnych branż, od placówek edukacyjnych po portale internetowe. Jesteśmy dumni, że zaufało nam już tysiące firm w całej Polsce.

Jakie dokumenty są wymagane?

Zgodnie z przepisami, przy każdym odbiorze odpadu należy wystawić Kartę Przekazania Odpadu (KPO) w portalu BDO. Nasi kierowcy są przeszkoleni w zakresie wystawiania tych dokumentów, a w razie potrzeby oferujemy wsparcie telefoniczne. Szczegółowe informacje dotyczące dokumentacji są dostępne tutaj. Dla niektórych odpadów, takich jak płyny hamulcowe, środki zapobiegające zamarzaniu czy odpady farb i lakierów zawierających substancje niebezpieczne, konieczne jest wystawienie dokumentu SENT w systemie PUESC, jeśli odbieramy ich ponad 500 litrów lub kilogramów. Takie sytuacje są jednak bardzo rzadkie.

Co należy zrobić po zakończeniu odbioru odpadów?

Najpóźniej do 31 grudnia należy uzupełnić w systemie BDO karty ewidencji wytworzonych i przekazanych odpadów. Karty przekazania odpadów nie wystarczą – należy również wpisywać wytworzone i przekazane odpady w kartach ewidencji. Dla każdego kodu odpadu należy założyć kartę ewidencji, a każde wytworzenie i przekazanie odpadu należy zamieszczać w karcie ewidencji jako wpis. Nie jest możliwe założenie karty ewidencji na poprzedni rok, dlatego należy to zrobić najpóźniej do 31 grudnia.
Najpóźniej do 15 marca należy złożyć w systemie BDO sprawozdanie odpadowe – jest to sprawozdanie z wytworzonych odpadów i gospodarowania nimi. Jeśli masz wątpliwości, jak wypełnić karty ewidencji lub sprawozdanie, zadzwoń! Chętnie pomożemy.

Call Now Button